De week van Lonneke - photo blog 8

De afgelopen photo blogs stonden voor mij in het teken van gamen. Of ik nu op mijn nieuwe Playstation 3 aan het gamen was, of The Sims 4 speelde die ik net had gekocht; ik vermaakte me prima. Deze week ziet er toch wat anders uit. Ik ben namelijk een week met mijn vriend op vakantie geweest! Een vrij impulsief, maar ontzettend fijn reisje.

Maandag

Vandaag vertrokken we. De reis naar het vliegveld toe was best vermoeiend. We waren gelukkig redelijk vroeg, dus we besloten om toch eerst nog iets te eten. Ik had nog niet echt veel honger, dus een frietje met voldeed voor mij prima. Een lekker biertje ernaast kon ik ook niet weerstaan. En toen was het zover. Snel kocht ik nog een dwarsligger bij het winkeltje na de tassen controle en daar gingen we. Op naar Malta!

Rond een uurtje of elf kwamen we in het hotel aan. Hartstikke moe. Maar omdat we toch wel weer honger hadden, besloten we een klein rondje te lopen. Een pizza, een cocktail en een snelle douche later lagen we rozig in ons tijdelijk nieuwe bedje. Laat de rest van de week maar komen!

Dinsdag

Onze eerste echte dag weg. We begonnen met een ontbijtje in het hotel. Ondertussen hadden we al besloten wat we die dag wilde doen. We verbleven in Sliema, maar we wilden naar Malta vanwege de stad Valletta. Het was hier een stuk duurder overnachten en we hadden ontdekt dat er een goedkope ferry naar Valletta zou gaan. Dat moesten we vandaag dan maar eens onderzoeken!

We waren wat aan de vroege kant, dus na een klein rondje Sliema namen we uiteindelijk de ferry naar Valletta. Malta heeft een rijke geschiedenis en kent hierdoor veel verschillende invloeden. Veel gebouwen hebben dan ook een Arabische bouwstijl. Vooral Valletta is een prachtig gelaagde stad met waanzinnige bouwwerken. Heel indrukwekkend om er doorheen te lopen.

Het fijnste aan vakantie vind ik eigenlijk vaak het slenteren en de terrasjes. Rustig rondkijken en lekker eten. Gelukkig hadden ze dat in Malta genoeg en heb ik mijn buikje meer dan eens lekker volgegeten met pasta en aperitieven. Omdat het een eiland is waait het er vaak wel hard. Gelukkig lagen er op bijna alle terrasjes 's avonds wel een aantal dekens. Was ook wel nodig!

Woensdag

Vandaag pakten we de bus naar Mdina; de oorspronkelijke hoofdstad. Nu is dat Valletta. Het oude centrum is heel mooi bewaard gebleven en was prachtig om doorheen te lopen. Hier zit ook het hoogste punt van het hele eiland. Al snel vonden we een fijn terrasje waar we even hebben gezeten. Ook hier hadden we een waanzinnig uitzicht. We zagen de wolken donkerder worden en de wind begon toe te nemen.

Er was een aantal dingen die we graag wilden doen en de catacomben in Mdina was hier één van. In totaal zijn we in twintig catacomben geweest die allemaal bewaard zijn gebleven. Vooraf hebben we een rondje door het bijbehorende museum gelopen en veel gelezen over de functie van deze catacomben en de rituelen die destijds gebruikelijk werden als er iemand overleed. Heel indrukwekkend om hier doorheen te lopen en te bedenken dat dit er toen zo anders aan toe ging.

In mijn vorige photo blog schreef ik dat ik van een trap was gevallen. Voordat ik op vakantie ging, ben ik toch nog even naar de huisarts gegaan en deze vertelde mij dat ik inderdaad al mijn ribben toch wel flink gekneusd had. Ze vermoedde dat ik toch ook wel één of twee barstjes in mijn wervelkolom heb. Dit zorgde ervoor dat ik toch wel veel pijn had en ook wel echt moe was. Die avond besloot ik mezelf dan ook te trakteren op een lekker bad. Wat ik niet wist, was dat er een boiler werd gebruikt, waardoor ik al snel in een koud bad zat. Toch wel jammer, maar dat kan gebeuren.

Donderdag

Op donderdag begon al het lopen toch wel zijn tol te eisen. Ik slikte dagelijks pijnstillers en ik had mijn grens een beetje bereikt. Gelukkig hadden we al veel gezien en gedaan en hadden we allebei wel een beetje behoefte aan wat rust. We zijn die ochtend naar Manoel Island gelopen, waar ze een heuse dierenstad hadden gebouwd! Een toevluchtsoord voor alle dieren die behoefte hebben aan een knus plekje en een continue stroom aan eten. Niet alleen duiven, eenden en ganzen vonden we hier, maar ook katten, cavia's en kalkoenen. Iedereen sliep of genoot lekker van de zon. Heel leuk om te zien!

Ook op de rest van het eiland liepen veel katjes rond die lekker van de zon genoten. Ook hier vonden we weer overal kattenmandjes, trouwens!

En toen was het toch echt tijd om even bij te komen. Op onze hotelkamer stortte ik in en heb ik toch flink wat geslapen. Schijnbaar had ik het echt even nodig om te liggen.

Vrijdag

En toen ging de wekker om 04.30 uur... Dat was echt vroeger dan ik had verwacht toen we boekten! Het hotel had speciaal voor ons de buffetzaal al geopend en we konden toch even genieten van een kopje koffie en wat fruit en yoghurt. De reis terug was fijner dan de heenreis. Omdat het licht was, konden we naar buiten kijken en mijn vriend hield steeds bij waar we ongeveer waren. Onderweg heb ik ook nog verder in mijn dwarsligger gelezen. Ik wilde dit jaar meer lezen en dat is nu al gelukt!

Toch was ik wel weer heel blij om die avond bij mijn eigen katje te zijn. Ze is toch wel echt de knapste kat. Winnie was in het begin een beetje chagrijnig, maar gelukkig verdween dat snel. Die avond is mijn vriend nog even de stad in geweest, maar ik ben lekker in een slaapzak op de bank gebleven. Heerlijk!

Zaterdag

Yes, uitslapen! Na een rustig ochtendje vol met Winnie- en reptielenknuffels, zijn mijn vriend en ik die middag naar wat vrienden gegaan. Mijn vriend had een tafel voor hen gemaakt en vandaag gingen we hem toch maar eens testen met wat spelletjes en lekker eten. Hele geslaagde avond!

Zondag

Nog steeds was ik niet helemaal bijgekomen, dus ook vandaag weer een rustig dagje. We begonnen met wat thee in bed. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar dat is toch wel fijn. Daarna heb ik een lekker ontbijtje gemaakt terwijl mijn vriend koffie zette.

Ik heb mezelf wel zover gekregen dat ik toch de was heb gedaan en ook heb ik het huis gestofzuigd. Dat is toch altijd wel fijn na een weekje weg. Daarna heb ik mezelf beloond met wat Sims - toch wel hoor - en daarna heb ik een spaghetti bolognese naar een recept van Gordon Ramsey gemaakt voor mijn vriend en nog een vriend. Een heel lekker en fijn uiteinde van een drukke maar ook hele fijne week!

Hoe is jouw week geweest?

Gerelateerde blogposts

Reacties

May - Maandag 10 februari 2020 20:33
Klinkt echt als een fijne week LonnekešŸ˜Š Heel inspirerend hoe je, ondanks mindere en vermoeide momenten, goed voor jezelf weet te zorgen. En leuk al die kattenfotoā€™sšŸ˜»
Lonneke - Team Proud2Bme - Dinsdag 11 februari 2020 10:17
Dankjewel, May! Wat fijn dat het zo inspirerend is!
Ik wens je een fijne week toe!

Lost girl - Maandag 10 februari 2020 20:55
Ah daarheen op vakantie dus wat je al in mijn dbā€™je schreef hihi. Mooie fotoā€™s. Kijk je uit met je trapvalschade? Compleet niets te maken met je vakantie maar wat gaaf dat je zondagskind hebt gekozen om te lezen! Ik vind het zoā€™n fijn boek om te lezen op het moment dat ik me een complete alien voel in deze wereld.
Lonneke - Team Proud2Bme - Dinsdag 11 februari 2020 10:19
Haa, ja klopt!
En ik doe mijn best, haha. Rust nemen is niet altijd mijn sterkste kant, maar dit is een goeie oefening dan :)
Ja, mooi boek he! Ik heb hem vandaag in de trein uitgelezen. Ik deed al vrij lang over de laatste pagina's, omdat ik niet wilde dat het zou stoppen. Heel mooi :) Fijn ook dat jij er zoveel aan hebt!

MissBeta - Maandag 10 februari 2020 21:16
Goed om te zien dat je toegeeft aan vermoeidheid op vakantie! Als ik op vakantie ga (heel weinig) dan durf ik geen minuut niets te doen, dat vind ik dan zonde. Maar als ik er dan toch aan toe geef omdat ik niet meer kan, dan is het stiekem toch wel erg lekker... zeker in een lekker schoon hotelbed :-) Bedankt dat we even mee mochten genieten van je last minute vakantie. Ik hoop dat je goed herstelt van je eerdere val, doe voorzichtig!
Lonneke - Team Proud2Bme - Dinsdag 11 februari 2020 10:21
Hee Missbeta,

ja dat herken ik heel goed! Misschien een beetje vakantie fomo? ;)
Maar uiteindelijk is een vakantie jouw vakantie en als jij rustig aan wil doen moet dat ook kunnen, toch? Zeker als dat jou helpt om juist meer te zien! Zo bekeek ik het uiteindelijk en dat was voor mij wel helpend :)

Liefs en dankjewel voor je lieve berichtje!
vlinder - Dinsdag 11 februari 2020 08:01
Wauw.. Die tafel!! Waanzinnig mooi!
Lonneke - Team Proud2Bme - Dinsdag 11 februari 2020 10:21
Mijn vriend zegt dankjewel! :D
britneyangel - Dinsdag 11 februari 2020 09:13
wat leuk om te lezen hoe je het in malta hebt gehad met mooie fotos!
Lonneke - Team Proud2Bme - Dinsdag 11 februari 2020 10:22
Dankjewel Britney!
Ik heb ook nog analoge foto's gemaakt, ben ik ook heel benieuwd naar!