You can never be too thin

You can never be too thin was de slogan die groot stond op de Amerikaanse campagne-posters voor Pretzel Crisps.

Deze posters moesten er, ofcourse, voor zorgen dat meer Amerikanen deze Pretzels gingen eten. De directeur van Snack Factory LLC, het bedrijf dat de Pretzels maakt, zei, na kritieken, eerder al dat het THIN enkel ging om de nieuwe soort pretzel.

Aangezien de kritieken op deze campagne bleven toenemen en dan met name online, besloot de directeur (Perry Abbenante) uiteindelijk de campagne(posters) aan te passen.

Via Twitter liet hij weten dat het nooit zijn bedoeling is geweest mensen aan te zetten tothet verkrijgen van een ongezond laag lichaamsgewicht. Inmiddels zijn de posters vervangen voor andere posters waarop enkel de tekst “New Star” staat.

Een nette reactie van dit bedrijf…. of het nu wel of niet nodig was.

 

Scarlet

Geschreven door Scarlet

Reacties

6 reacties op “You can never be too thin”

  1. Sorry, ik begrijp de associatie niet.. XD
    Ik vind hem lachwekkend..

  2. Het bedrijf suggereert met die slogan natuurlijk dat je van die nieuwe chippies niet dik wordt. ‘you can never be too thin’ DUS moet je die chippies lekker gaan eten want ze maken je niet dik..zegmaar…Dat is in mijn ogen – beetje onhandig uitgelegd- de associatie

  3. @ Daf: nee zo bedoelen ze het niet. Die nieuwe koekjes zijn nog dunner dan de vorige. Lekker dun en knapperig. Daar slaat die slogan op. 😉

  4. Hahaha, ja, dat is zeg maar lullig.
    Maar ik vind het wel gewoon stom dat ze een koekjesreclame gelijk moeten associeren met een eetstoornis.
    Het ging over de koekjes, niet over de mensen!
    Er moet maar een wat minder moeilijk worden gedaan >.

  5. @Pascalle, oow haha zo had ik hem nog niet eens opgevat! 😛 Eigen interpretatie zegmaar… 😉

  6. Ik snap hem wel.
    het is een beetje een pro ana uitspraak.
    Al bedoelen ze dat niet, vatten mensen het misschien wel zo op.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *