Top 20 leukste meidenfilms
Ik geloof dat mijn zus en ik 'Clueless' wel 20 keer hebben gezien. Ook de keren dat we een traan wegpinkten als Julia Stiles het gedicht '10 Things I hate about you' voorlas zijn niet te tellen. En mijn vriendinnen en ik konden alle liedjes van 'Dirty Dancing' dromen. Heerlijk, die chick flicks! Het leven is al serieus en moeilijk genoeg; soms heb je zo'n lekkere romantische, grappige, over the top, drama meidenfilm nodig! Daarom hier twintig favorieten op een rijtje.
1. Clueless
Wat meidenfilms betreft gaat er niks boven de naieve, overdreven en super grappige avonturen van Alicia Silverstone in deze High School movie. Dit is by far de ultieme chick flick.
2. 10 Things I hate about you
De o zo schattige, maar helaas overleden Heath Ledger, speelt hierin de sterren van de hemel met Julia Stiles. Wat vond ik haar stoer! En de muziek is heerlijk. Een eervolle tweede plaats.
3. Pretty Woman
Een echte klassieker. Wie kent Julia Roberts in de rol van dame van de straat niet? De charmante Richard Gere valt in katzwijn en zij shopt er lekker op los. Ultimate feel good movie.
4. Dirty Dancing
I've had the time of my life...met Dirty Dancing. Heerlijk zwijmelen en swingen. Het onzekere eendje, dat verandert in een prachtige zwaan en al dansend in de 'hungry eyes' kijkt van Patrick Swayze.
5. Bridget Jones Diary
Wat Bridget Jones zo fantastisch maakt om naar te kijken is haar menselijkheid en oprechtheid. Ze blundert, zegt stomme dingen, voelt zich onzeker, danst & zingt debiel door de kamer, huilt, lacht en wordt verliefd. Zo herkenbaar! En daarom een troost en genot.
6. She's all that
Een echte make- over film. Het liefdesverhaal van een nerdy meisje en de populairste jongen van de school. Onder haar dikke brilleglazen en lompe kleding gaat een ware princes schuil. Lekker fout, lekker genieten.
7. Love Actually
Een ware romcom: mensen worden verliefd, er gebeurt iets waardoor ze niet bij elkaar kunnen zijn, maar uiteindelijk overwint de liefde alles en is het eind goed al goed. Zucht.. fijne film met leuke beroemdheden in de hoofdrollen.
8. Loser
Loser hoort in het lijstje want de film maakte nerds cool en is bovendien super grappig. De stoere Mena Suvari met haar grunge look vond ik vroeger helemaal geweldig.
9. My best friends wedding
Nog een keer Julia Roberts. In deze film speelt ze een kosmische, jaloerse rol. Wanneer haar beste vriend op het punt staat te gaan trouwen met de beeldschone Camerion Diaz realiseert zij zich opeens hoeveel ze van hem houdt. Zal ze 'm voor zichzelf kunnen winnen?
10. While you were sleeping
Sandra Bullock hoort in een lijstje van feelgood films. Ze is al jaren in stille bewondering verliefd op een man die ze niet kent. Wanneer ze zijn leven redt en hij in een coma belandt, denkt de hele familie dat ze zijn verloofde is. Ze speelt de rol graag mee, totdat ze ontdekt dat de broer van haar slapende 'verloofde' ook wel heel leuk is...
11. How to lose a guy in 10 days
Een verassend leuke film over de prachtige Andie, die een weddenschap aangaat dat ze een man kan laten afknappen in tien dagen. Wat ze niet weet, is dat de knaap die ze hiervoor inzet, een tegenoverstelde weddenschap heeft afgesloten. Ze komen dus maar niet van elkaar af.
12. Sisterhood of the Traveling Pants I & II
Verfilmingen van de boeken van Ann Brashares over vier vriendinnen die na hun schooltijd hun eigen weg gaan, maar in contact blijven doordat ze een spijkerbroek met elkaar delen. Heerlijk genieten, tot aan het mooie Griekenland aan toe.
13. The devil wears Prada
De naieve, lieve Ann Hathaway komt terecht in een wereld van fashion, bitches en hard werken. Meryl Streep zet een prachtige 'devil' neer.
14. Friends with benefits
Justin Timberlake heeft leuke muziek gemaakt en is absoluut geen last voor het oog. Maar deze talentvolle hunk kan ook best goed acteren. Samen met de beeldschone Mila Kunis maakt hij van deze film een feestje om naar te kijken.
15. Save the last dance
Ook Julia Stiles mag twee keer in de lijst. Deze geweldige dansfilm gaat over het omgaan met tegenslagen, verliefd worden en uit laten komen van dromen. Een must see, met super leuke muziek en dancemoves.
16. You've got mail
Een lieve en fijne romantische comedy met Megg Ryan en Tom Hanks. Over internet, boeken en liefde.
17. The Ugly Truth
Nadat we haar moesten missen in Grey's Anatomy, is Kathereine Heighl leuke chick flicks gaan maken. Waaronder deze grappige film met de charmante Gerard Butler. Lekker op z'n Amerikaans voorspelbaar zwijmelen.
18. Alles is Liefde
Natuurlijk kan een Nederlands aandeel niet ontbreken in deze lijst. In dezelfde categorie als Love Actually is dit een heerlijke, romantische film met leuke acteurs.
19. The Princess Diaries
Een meisjesdroom van velen: op reis gaan, een leuke knaap tegen het lijf lopen en er vervolgens achterkomen dat hij een echte prins op het witte paard is. Een modern Cinderella sprookje...
20. The wedding Planner
Nog een muziekster in de Top 20 Meidenfilms. Jennifer Lopez doet het leuk als wedding planner en wordt verliefd op de schattige Matthew McConaughey, die eerder in deze lijst al schitterde naast Kate Hudson.
Wat is jouw favoriete chick flick?
Gerelateerde blogposts
Reacties
Moet je ECHT zien...zo lief en mooi en schattig!!
En it's kind of a funny story
En Adam :)
Best veel films hiervan heb ik niet gezien dus als ik me ooit eens verveel heb ik ook wat om te doen :)
TIP: Ik kan nooit genoeg krijgen van The Proposal met Sandra Bullock en Ryan Reynolds, zwijmelen...!
- alle films van Denzel Washington (voornamelijk John Q)
- As it is in heaven
- Osama
- The Rain Man
- I am Sam
- Simon
- The Pianist
- The boy with the striped pyama
- One flew over the cuckoo nest
- Ray
- The Brave
- en nog wel meer van dit soort films
- 500 days of summer
- the girl next door
die moeten er ook wel bij! maarja, er zijn ZOveel van dat soort films...
I am Sam is zooooooooooo mooi!
- Life as we know it
- The holiday
- What happens in Vegas
- Prime
- French Kiss
- 17 again
- the Proposal
- Miss Congeniality
- 2 weeks notice
- Honey
Zeker is bekijken..!!!
The parent trap..
zo'n leuke film, die moet je echt gezien hebben. In het begin lijkt ie misschien een beetje saai maar dat is ie echt niet
-Honey 2
-streetdance 2
-step up 4
xoxo
-what happened in vegas
en wat de rest schrijft zijn allemaal van die zwijmel-films
hou ik zooooo erg van
xxx
die is zo leuk heb hem nu al zo vaak gezien !!
echt een aanrader
twilight mean girls en aquamarine ook super films!
x
-twilght (alle delen)
-just my luck
-serendipperie (leuke zwijmelfilm)
-Lol
-Chalet girl
-Rock of ages
-step-up (alle delen)
-Stick it
-Teen spirit
Pitch perfect,
Incidicious
Echt zo'n leuke film
mean girls, the clique, wild child, bring it on, sorority wars.
xxxx
-dear john
ben echt dol op die films !!
The Notebook is een mooie film,
Amelie, As it is in Heaven, I am Sam, La vita e Bella, Hachi: A dog's lovestory,
maar welke film je echt een keer moet kijken is 'Into the Wild' dat is echt een van de allermooiste films die ik ooit gezien heb. (:
moet je echt kijken
from prada to nada is ook echt een aanraader!
& friends with benefits vond ik ook een hele leuke film.
xx
- Sinister
- Texas chansaw
- mama
- 100 feet
- smiley
En Marley and me ook mooi:)!
sowieso alle step up films heb ik meerdere keren gekeken,
alles is familie is ook een aanradar,
nog meer favorieten.
-She's the man
-Wild Child
-Dear John
- Letters to Juliet
- the last song
- lol
- so undercover ( ook met miley cyrus)
Veel plezier!
ik weet niet of deze films al zijn genoemd in de vorige reacties, maar hier wat leuke meiden films voor jullie!
- my sisters keeper
- sydney white
- she's the man
- eat pray and love
- notting hill
- bad teacher
- in her shoes
- p.s i love you
- ice princess
- what happens in vegas
- back-up plan
- no strings attached
- Monte Carlo
- dear john
- letters to julliet
- dirty dancing
en als laatst:
- MAGIC MIKE
- LOL
- Pitch Perfect
- burlesque
- the proposal
- dear John
- ps. I love you
- The vow ( MET CHANNING TATUM)
- Step up (alle)
- Bride wars
- Confessions of a shopaholic
- Mean girls 1,2
- She is the man
- bend it like Beckham
- another cinderella story
- Magic mike... (zwijmeeeel)
- something borrowed
- the back-up plan
- the blind side
en nog veeeel meeeer, maar deze kwamen zo snel mogelijk in me op...
- August Rush
- Bandslam
- Chashing Liberty
- Blind dating
- Remember me
-Accepted
- Water for elephants ( met Robert pattinson ♥ )
- Cinderella story ( met Hillary Duff )
- Mama
- The impossible ( waargebeurd verhaal, vet zielig )
- Abduction ( met Taylor Lautner )
- 10 things i hate about you ( staat er al tussen )
- Scary movie ... D:
- LOL ( met Miley Cyrus )
- The last song ( met Miley & Liam ♥ )
- Panic room ( met Kristen Stewart )
- The hunger games ( met Liam )
- Pitch Perfect
- Dark water ( de japanse versie, beetje eng.. )
- No one lives ( brrr, bloederig.. )
Je kan op internet deze films kijken (engelstalig, maar wel zonder ondertiteling)
www.movie25.com
x
- New Years Eve
- Safe Haven
- Alles is Familie
The Lucky One
Safe Haven
- she's the man
- easy a
- smiley
- texas chansaw
- so undercover
- confassion of a shopaholic ( weet niet zo goed hoe je dat schrijft)
- how to loze a guy in 10 days
- the devil wears prada
- save the last dance
- the princess diaries
- mean girls 1 en 2
- what happens in Vegas?
- 17 again
- honey 1 en 2
- step up 3 en 4 vind ik het leuks maar de andere 1 en 2 zijn ook wel leuk
- elke deel van a Cinderella story
- 13 going on 30
- pitch perfect
- alle delen van twilight
- the hunger games
- wild child
- bring it on
deze films kon ik zo snel mogelijk aan denken. veel film plezier meiden.
Toch mijn favoriete genre maar eens aanpassen ;-)
Mijn fav. staat er daar trouwens niet bij: Meet Joe Black...
smiley
the conjuring
ted
mean girls 1 & 2
never say never van justin bieber
the conjuring
from prada to nada
evil dead
mama
the purge
insidious
sinister
al de 3 delen van chuckie
the hot chick
alle delen van saw
the ring 1 & 2
100 feet
the devil inside
the grudge 1 & 2& 3
the wicked
de laatste tijd ben ik echt heel erg verslaafd aan horror films :)
Veel pelzier met het kijken van deze films ;)
1. step ups
moet je echt zien
xxx Awkward Girl
- so undercover!
- pitch perfect!
- the wedding planner
- just go with it!
- clueless
- 10 things I hate about you
- bad grandpa
- 500 days of summer
- my sister keeper
- big mama
- what happens in Vegas
- step up 1,2,3 & 4
Dit vind ik hele leuke films!
De films met een ! er achter vind ik het leukste!
Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Xxxx
The lucky one (heel goed!!)
Safe haven
Love and honor
Lol
10 things i hate about you
The girl next door
The to do list
We're the millers
Letters to juliet
Dit zijn allemaal feelgood romans! Ze zijn allemaal de moeite waard om ze te kijken!
Ice prinsess
love and basketball
romeo and julliet
august rush
Monte carlo
Just go with it
Letters to juilet
When in rome
Sweet home alabama
27 dresses
Valentine's day
New years eve
Friends with benefits
Life as we know it
Last song
Definitely,maybe
What's your number
In her shoes
Devil wears prada
Just friends
How to lose a guy in 10 days
She's the man
Verliefd op ibiza
Kate and leopold
Chaletgirl
A little bit of heaven
Enchated
Cinderela story
Something borrowed
Dance flick😂
According to greta
Along came polly
Angus thongs and perfect snogging
Aquamarine
A christmas wedding date
Because i said so
Chasing liberty
Couples retreat
Crossroads
Cowbells
Dear john
Maid in manhattan
The wedding date
Monster in law
Lol
The wedding planner
Killers
Safe heaven
Blue lagoon : the awakening
De toscaanse bruiloft
Mirror mirror
50 first dates
Pitch perfect
Princess protection program
The lizzie mcguire movie
What a girl wants
Leap year
The right kind of wrong
Knight and day
Brothers
Dit is mijn lijstje met leuke films
Monte carlo
Just go with it
Letters to juilet
When in rome
Sweet home alabama
27 dresses
Valentine's day
New years eve
Friends with benefits
Life as we know it
Last song
Definitely,maybe
What's your number
In her shoes
Devil wears prada
Just friends
How to lose a guy in 10 days
She's the man
Verliefd op ibiza
Kate and leopold
Chaletgirl
A little bit of heaven
Enchated
Cinderela story
Something borrowed
Dance flick😂
According to greta
Along came polly
Angus thongs and perfect snogging
Aquamarine
A christmas wedding date
Because i said so
Chasing liberty
Couples retreat
Crossroads
Cowbells
Dear john
Maid in manhattan
The wedding date
Monster in law
Lol
The wedding planner
Killers
Safe heaven
Blue lagoon : the awakening
De toscaanse bruiloft
Mirror mirror
50 first dates
Pitch perfect
Princess protection program
The lizzie mcguire movie
What a girl wants
Leap year
The right kind of wrong
Knight and day
Brothers
Dit is mijn lijstje met leuke films
The Notebook, Perks of being a wallfloweren 10 thing I hate about you zijn ook erg goed!
1.Twillight
2.Pitch Perfect
3.Valentines day
4.Shes the man
5.You Again
6.You've got mail
7.lol
8.aquamarine
9.last song
10.Brothers
- what a girl wants
- sidney white
- easy a
- alle twillight
- step up all in
- lol
- one day
- grown ups 1&2
en ik kan zo nog wel ff doorgaan
dirty dancing 1 en 2
parent trap
single by contract
sisterhood of the traveling pant 1 en 2
H2O
lol
twilight movies
the vampire diaries (serie)
true blood (serie)
the secret circle (serie 1 seizoen maar)
divergent
the host
sorrority wars
sidney white
remember me
starstruck
16 wishes
twitches
the chalet girl
take the lead
stick it
the hottie and the nottie
who's your daddy
thirtheen
the girl next door
prince and me
just my luck
the notebook
true confessions of a hollywood starlet
Confessions of a Sociopathic Social Climber
mean girls 1 en 2
zo kan ik nog even doorgaan ... allemaal leuke films om samen te kijken met enkele meiden :p
zeker als je een beetje fan bent van de disney verhalen :p
groetjes
Neigbours
The lucky one
17 again
Charlie st cloud
Tht awkward moment
En natuurlijk high school musical
- walking on sunshine
- mamma mia
- the mortal instruments- city of bones
- divergent
- tristan & isolde
- beastly
- blue lagoon- the awakening
- hoe duur was de suiker
- the covenant
- the mists of avelon
- red riding hood
- the wedding date
- you again
- single by contract
-clueless
- lovestruck the musical
-als je verliefd wordt
-blue crush
- camp rock 1 en 2
- ever after
- first daughter
-geek charming
- it's a boy girl thing
-just like heaven
- love and honor
- moulin rouge
- my girlfriend's boyfriend
-safe haven
- the time travelor's wife
- a winter tale
- tuck everlasting
-warm bodies
- beatiful creatures
- win a date with tad hamilton
LETTERS TO JULIET
THE PRINCE AND ME
HUNGER GAMES
THE IMPOSIBLE
...
BESTE FILMS EVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik kan er afleveringen van kijken...
love you, bitches
-A-
Boybood
Before sunrise
Before sunset
Before midnight
A walk to remember
The first time
500 days of summer
The giant mechanical man
In searcy of a midnight kiss
Comet
Garden state
Veel kijk plezier!!!
save haven
the longest ride
the last song
the vow
echte aanraders
War room.
Pitch perfect.
Mama Mia.
The legend of longwood.
Pretty woman.
De paardenzomer.
De zusjes kriegel
Chukie
husch
Geheim van het sofhia
Enz
LOL
pitch perfect (1 en 2)
Highschool musical (1 2 en 3)
17 again
baywatch (eigenlijk all films met ZAC EFRON)
costa
enz...