Thigh gap photoshop blunder van Target

 

Target, de grote Amerikaanse winkelketen, heeft een flinke fotoshop fout gemaakt waardoor het bedrijf de afgelopen dagen bakken kritiek over zich heen kreeg. Op de bewuste foto's is te zien hoe de bovenbenen en het kruis van het model zo zijn bewerkt dat een onnatuurlijke ruimte tussen de bovenbenen ontstaat. Je zou bijna denken dat ze hebben geprobeerd om een extra grote thigh gap te creëren.

Op de foto's wordt de midkini collectie van het merk Xhiliration getoond. Dit merk richt zich om meisjes en jonge vrouwen. De onnatuurlijke thigh gap, een trend die vooral bij meiden die gevoelig zijn voor een eetstoornis populair is, die door Photoshop is gecreeërd is volstrekt onnatuurlijk.

target

target

Op andere foto's waren nog meer photoshop fouten te zien waardoor vreemde schouderbladen, ruggen en tailles ontstonden. Na de groete hoeveelheid kritiek zijn de meeste foto's door Target verwijderd. Ook heeft Target inmiddels gereageerd op alle kritiek.

"Het was een vervelende fout en we bieden onze verontschuldigingen aan. We hebben de foto's van onze website verwijderd." (bron Buzzfeed)

Bron foto's: target.com

 

Gerelateerde blogposts

Reacties

Liz - Donderdag 13 maart 2014 10:58
Hahaha xD Volgens mij hebben ze overal zitten gummen want er klopt helemaal niks van. Dat hele model is uit verhouding. Maar af en toe zo'n photoshop blunder is wel fijn, want dat laat je dan weer even inzien dat de modellen dus echt niet zo dun zijn als ze lijken.
Lamp - Donderdag 13 maart 2014 11:02
Nou wie er ook achter de Photoshopmachine zit, hij bakt er niks van!
Nicole - Donderdag 13 maart 2014 11:06
Inderdaad, bij de heup van het eerste model is er een hele hap uit, en onder de oksels van beide modellen hangt nog een stukje vergeten vel :P Te bizar voor woorden!
Star* - Donderdag 13 maart 2014 11:21
haha! vreselijk! ... hoe slecht kun je photoshoppen.. je ziet idd ook andere plekken waarbij gephotoshopt is, aan de armen zitten op bepaalde delen ook "raafeltjes/blokjes" van het bewerken. Nog niet eens gekeken naar de opvallende delen als de "tigh gap" en de oksels.
hihi..
Hannah - Donderdag 13 maart 2014 11:22
Haha!! Ben blij dat ik er wel heel uitzie! :D
Maanmeisje - Donderdag 13 maart 2014 12:04
Good job! Not ;-)...
O - Donderdag 13 maart 2014 12:04
Hahaha geweldig hoe slecht dit is!
Katja - Donderdag 13 maart 2014 12:16
Hahaha, wat stom zeg!
Jantje - Donderdag 13 maart 2014 12:19
Heerlijk deze fouten!
Yam - Donderdag 13 maart 2014 12:31
Zou je niet verwachten van een grote winkelketen!
Viooltje - Donderdag 13 maart 2014 13:21
Wel fijn dat hier een keer fouten worden gemaakt, dan zie je dat de modellen niet altijd zo dun zijn als wat het lijkt.
m - Donderdag 13 maart 2014 15:04
Nou Target heeft hier echt z'n target vershopt.
Black Rose - Donderdag 13 maart 2014 16:01
oké, dit is echt wel extreem haha.
AnaMan - Donderdag 13 maart 2014 19:02
Als je op de bovenste foto van de heup aan de linkerzijde omhoog gaat zie je precies welk (enorm) stuk ze eruit hebben geknipt. Die twee punten waren de oorspronkelijke lijn waar het model "eindigde". En die thigh gap.... hoe kun je het ZO onnatuurlijk maken?!

Sukkels met Photoshop ook altijd. Laat die foto's lekker onbewerkt. Zoek andere modellen als je die je hebt niet goed genoeg vind.
AnaMan - Donderdag 13 maart 2014 19:03
Bovenste foto: bedoelde haar linkerheup en -oksel. Dus rechts op de foto.
Sheila - Donderdag 13 maart 2014 19:08
Je zou denken dat iedere photoshopfoto dubbel gecheckt wordt! Idiots xD
Tirza - Donderdag 13 maart 2014 19:14
Ik ben zelf model, en echt IEDERE (en als ik zeg "iedere" dan bedoel ik ook iedere) foto wordt gephotoshopt. Knoop dat goed in je oren!!
Paula. - Donderdag 13 maart 2014 19:50
O hahaha, sukkels. Zoiets zou toch 100x gecontroleerd (moeten) worden?
Quelqu'un - Donderdag 13 maart 2014 19:56
Ten tweede zijn die armen ook gehalveerd,
JustmeXx - Donderdag 13 maart 2014 20:27
Zou het kunnen dat ze deze fouten expres maken voor media aandacht = bekendheid
Vera - Donderdag 13 maart 2014 21:53
Dit is wel echt heel erg zeg :P
m - Donderdag 13 maart 2014 22:59
ja idd. JustmeXx media-aandacht zou ook kunnen, het zelfde als destijds die yogho-yogho reclame, die nergens op sloeg, maar iedereen had het erover en kinderen vonden het fantastisch. Niet dat ik dit fantastisch vind btw.
Annalisa - Vrijdag 14 maart 2014 09:19
Soms vraag ik mij af of dit niet een goedkope vorm van marketing is: hoeveel mensen kenden deze keten niet en nemen nu maar even een kijkje? Met de kleding is niets mis tenslotte.
michelle - Vrijdag 14 maart 2014 17:02
hahahahaha ''dikke'' blunder :')
amanda - Woensdag 30 april 2014 16:27
Ben ik de enige die een thigh gap totaal niet mooi vind? ;O