Je bent wat je deelt
Of je nu aan meedoet of niet, je kunt er niet omheen dat er op social media als Facebook en Twitter een soort prestatiedrang speelt. Je hoopt op veel vrienden, likes, reacties, retweets, shares en je wilt graag dat mensen jouw posts of tweets grappig, leuk of indrukwekkend vinden. Hierdoor kan je voortdurend bezig zijn met je online leuk voordoen. Dit kan flink wat energie en tijd kosten... en met welk uiteindelijke doel?
In onderstaande video wordt dit in sneltempo duidelijk gemaakt. De video vangt direct aan met de tekst "Ik wil iets posten over mijn koffie, maar ik weet niet hoe ik het grappig kan maken". Eigenlijk is het een reclamevideo voor het nieuwe netwerk 'State'. Hier kan je online elkaars meningen lezen zodat dat er gewerkt wordt met volgens of likes.
Gerelateerde blogposts
Reacties
Ik voel mijn niet echt thuis in de social media (mss omdat ik geen smartphone heb en dus niet gouw foto's snel trek en online gooi en # niet snap), ik vind het vooral herkenbaar voor sommige kennissen, en mss doe ik het soms zonder het te beseffen :p eens op letten..