Ploggen: Laura's vakantie

Na heel wat vakantiebestemmingen afgestreept te hebben, had ik een aantal maanden geleden dan eindelijk geboekt. Totaal onverwacht hadden mijn vriend en ik besloten onze vakantiebestemming wat verder te zoeken, namelijk in Thailand. Inmiddels zit het er helaas weer op maar heb ik ontzettend mooie herinneringen overgehouden en ben ik weer een ervaring rijker. Dit keer ziet mijn plog er een beetje anders uit dan normaal, het is namelijk een vakantie plog over mijn tijd in Thailand. Ben je benieuwd wat ik allemaal heb gedaan, wat ik er van vond en wil je een aantal van mijn vakantiefoto's zien? Dat kan!

Eigenlijk weet ik even niet waar ik moet beginnen. Het land is zo bijzonder en we kregen zoveel verschillende indrukken, ondanks dat we niet eens zo heel veel gedaan hebben. Het was namelijk de bedoeling dat we echt een uitrust vakantie zouden hebben. In mei ben ik naar Madrid geweest en dit was echt een stedentrip waardoor we non stop allerlei leuke dingen hebben gedaan. In de zomer waren we echt toe aan een strandvakantie, een uitrust vakantie waarin je even helemaal niks moet... Hua Hin, een rustig stadje in de Golf van Thailand leek hier geschikt voor!

Niet rondreizen?
Nee. Dat is iets wat heel veel mensen aan mij vroegen toen ze hoorden dat ik naar Thailand ging. Thailand is echt een land waar veel mensen naartoe gaan om rond te trekken. Dit lijkt mij ontzettend leuk maar dat was niet de reden waarom wij dit keer naar Thailand gingen. We wilden echt lekker uitrusten en genieten van een paradijsje.

Neerstorten, tsunami, enge ziektes?
Blijkbaar ben ik een beetje angstig aangelegd, want ik vond het heel spannend om naar Thailand te gaan. Ineens leek ik overal bang voor te zijn. Het is een land dat ik niet ken, sterker nog... ik ben nog nooit eerder in Azië geweest. Verder ben ik door de vliegtuigramp met MH17 toch wel erg van slag geraakt en vond ik vliegen ineens heel eng. Ik heb mij de ergste en engste scenario's in mijn hoofd gehaald terwijl ik heus wel weet dat de kans dat het gebeurt echt minimaal is. En dan die tsunami... dat was ook in Thailand! Uiteindelijk ging het allemaal goed en heb ik mij druk gemaakt om niks, maar ik vond het toch best spannend. De dag dat ik vertrok ging een vriendin van mij met haar vriend op vakantie. Erg leuk, want we hebben samen erg uitgekeken naar die ene datum waarop wij, afzonderlijk van elkaar, toch iets heel leuks gingen doen. Zij vloog eerder dan ik en tijdens de voorbereidingen stuurde ik haar de linker foto toen zij in het vliegtuig zat.

vakantie

Een paradijs op aarde
Na een lange reis van 11 uur vliegen en 3 uur in de taxi zitten, kwamen wij eindelijk aan bij onze bestemming. Een prachtig kleinschalig hotel aan de kust van Hua Hin. En het is ook precies zoals op de foto's. Ik heb de meeste foto's in deze plog ook niet bewerkt, zodat je echt kunt zien hoe mooi het is.

thailand

We hadden *echt enorm luxe* een prachtige bungalow aan het zwembad met eigen ligbedden waardoor je direct het zwembad in kon stappen. Het was aan het begin heel rustig waardoor we vaak het hele zwembad voor onszelf hadden. Het was echt ontzettend warm en benauwd in Hua Hin op het moment dat we er waren, dus het zwembad zo dicht bij ons appartementje was echt ideaal.

Ons verblijf zat aan het strand. Weliswaar niet het mooiste strand in Thailand, maar het is toch fijn om dicht bij de zee te zitten. 's Morgens trok de zee zich terug en konden we heel lang op het strand lopen. Er waren allerlei Thaise mensen schelpen aan het zoeken en wij zijn toen ook even een stukje op het strand gaan lopen. We zagen allerlei mooie schelpen (vaak nog met levende beestjes er in), een aangespoelde rog, kwallen, zee-egels, etc.

We hebben een aantal keer bij het hotel gegeten. Het is wel wat duurder dan de prijzen in het stadje, maar wel heel lekker en ook soms wel makkelijk als wij bijvoorbeeld een dagje aan het zwembad wilden blijven. We hebben ook 's avonds een keer bij het hotel gegeten en toen was er ook live muziek. Thais eten is heerlijk en veelzijdig maar iets waar ik ook heel blij van word, is dat het heel goedkoop is. Wij hebben meerdere keren 's avonds gegeten met z'n tweeën voor 8-11 euro.

thailand

In eerste instantie waren we van plan lekker uit te rusten en alleen maar aan het zwembad en aan het strand te liggen. Daar hadden we ook het meest perfecte verblijf voor, maar we zijn allebei erg nieuwsgierig, houden van nieuwe dingen zien en ondernemen, dus dat hebben we ook gedaan. Daarmee is ons plan van een uitrust vakantie wel een beetje in het water gevallen, maar het was de moeite waard. We hebben hele mooie tempels gezien en kunnen genieten van prachtig uitzicht.

THailand

Het Boeddhisme is in Thailand de staatsgodsdienst en je ziet dan ook overal prachtige tempels en Boeddha's. Wij vonden het echt geweldig om dit alles te mogen en kunnen zien, het is zo'n verschil met wat wij kennen in Nederland. In tempels is het de bedoeling dat je bedekt gekleed bent en dat je je schoenen uit doet. Dit wist ik wel, maar het was zo warm die dag dat het onmogelijk was om echt volledig bedekkende kleding te dragen. Daarnaast waren we van plan om naar het strand te gaan in plaats van naar deze tempel. De taxi chauffeur had ons hier afgezet, haha! Bij de tempels worden doeken verkocht die je om je kleding kan wikkelen, dus we konden gewoon naar binnen.

Aapjes kijken!
Het feit dat we bij de bovenstaande tempel uitkwamen was al een verrassing, maar dit was dat al helemaal! Ik had ergens gelezen over een plek in Hua Hin waar veel aapjes te zien waren, maar wij dachten dat we dit helaas moesten missen omdat we maar beperkte tijd hadden en ik dacht dat het heel ver was en dat we ook nog met de boot moesten. We wisten dan ook niet wat ons overkwam toen er heel veel apen - ik denk wel 200 - om ons heen liepen.

Aapjes

Heel bijzonder maar ook een beetje spannend. Ik heb geen idee wat je wel en niet moet doen bij apen en er was niet echt iemand in de buurt die dat aan ons kon vertellen. Daarnaast liepen ze echt overal en waren ze ook niet bang om naar je toe te komen. We hebben echt de mooiste dingen gezien. Baby aapjes die met hun moeder knuffelen of die te eten krijgen, aapjes die elkaar plagen en non stop in een soort zwembadje springen. Een geweldige ervaring!

aapjes

Uiteindelijk zijn we zelf naar het strand gelopen. Een prachtig strand met allerlei eettentjes in de bergen en aan de kust en een enorme goudkleurige boeddha naar de zee toe. We hebben hier heerlijk geluncht en lekker gezwommen. In Thailand is het eten over het algemeen erg goedkoop. Ook dit keer weer betaalden we nog geen €10,- euro voor een lunch samen, een verse kokosnoot en andere drankjes. Ze drinken hier trouwens heel veel verse kokosnoot en wij hebben er ook veel gedronken. Het is lekker fris en heel gezond! Het smaakt trouwens absoluut niet naar kokos.

Thailand

Lekker varen en een lange wandeling
Mijn vriend had op internet gelezen over een mooie grot die door iedereen aangeraden werd. We zijn daar met de taxi heen gegaan en vervolgens moesten wij met een bootje naar een ander strandje. Niet alle Thaise mensen spreken goed Engels dus met handen en voeten en een paar Engelse woorden hebben we tickets kunnen kopen en werden wij naar een bootje gestuurd. Wij dachten dat dat bootje naar ons toe kwam varen dus we zijn met onze schoenen aan gaan lopen. Op gegeven moment kwamen we er achter dat we toch echt zelf naar het bootje toe moesten en dat betekende dat we voor een groot stuk de zee in moesten lopen. Ondertussen zaten onze schoenen helemaal onder de blubber.

thailand

Uiteindelijk hebben we onze schoenen omgespoeld in de zee en zijn we naar het strandje gaan varen. Erg leuk om dit mooie land ook even vanaf de boot te zien. Toen we daar aankwamen bleek dat we eerst een heel stuk om hoog moesten klimmen om uiteindelijk bij de grot aan te komen. Het was verschrikkelijk! Het was zo stijl en hoog en het was ontzettend warm en benauwd. We made it! We zijn boven gekomen (vraag me niet hoe) en uiteindelijk konden we een stuk naar beneden lopen om naar de tempel in de grot te gaan. Het was prachtig en zeker de moeite waard. Toen we terug kwamen met het bootje hebben we aan het strand gebakken vis gegeten met een heerlijk sausje. Het eten is in Thailand trouwens ontzettend pittig dus helaas kon ik van het lekkere sausje niet heel veel eten.

grot

Het is op het moment regenseizoen in Thailand en het was alle dagen ontzettend warm. Dit werd versterkt door de hoge luchtvochtigheid. Op één dag was de luchtvochtigheid 95%. Dit had als gevolg dat ik non stop met een knalrood hoofd heb rondgelopen als we bijvoorbeeld in de stad liepen en ik niet in het water kon springen. Ik kan daar blijkbaar niet zo goed tegen, haha!

Thailand hitte

Alles is mooi!
Wat ik zo leuk vind aan Thailand, is dat alles zo mooi is. Zelfs het station in Hua Hin ziet er fantastisch uit!! Dit schijnt dan ook wel iets te zijn waar veel toeristen heen gaan om even te kijken. Het is tot in detail mooi afgewerkt en het laat echt de Aziatische stijl zien. Ik hou ervan! Bij veel gebouwen moet ik ook echt aan sprookjes en Disney films denken.

station

Relaxen ♥
Ondanks dat wij vonden dat we veel te kort in Thailand waren, hebben we ontzettend kunnen genieten van de dingen die we hebben gedaan. Gelukkig hebben we ook wel een beetje gedaan waar we voor kwamen, namelijk uitrusten. We hebben heerlijk in het zwembad rondgedobberd op onze opblaaskrokodil, waar we uiteindelijk een klein Thais jongetje heel blij mee hebben gemaakt.

Opblaaskrokodil

Verder hadden we nu ook echt eens tijd om bijvoorbeeld spelletjes te doen. Vroeger speelde ik altijd Rummikub met mijn oma. Mijn vriend heeft het gewoon nog nooit gedaan en ik heb het hem inmiddels geleerd. Deze dag was trouwens heel fijn... tussen alle zonnestraaltjes door begon het heel hard te regenen en te onweren. We hebben heerlijk in onze bungalow gezeten, naar de regen geluisterd en spelletjes gespeeld. I love it! ♥

relaxen

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een beetje mee te kijken naar mijn vakantie in Thailand. Natuurlijk zijn er nog veel meer foto's en verhalen, maar dan wordt het wel een heel lange plog. Inmiddels ben ik weer terug en aan het werk en ik mis het wel een beetje. Ik ga zeker nog een keertje terug om nog meer te zien en ook andere steden te bezoeken. Heb je het eten in deze plog gemist? Het eten is zo lekker en ik kan daar zoveel over zeggen, dat er binnenkort een blog online komt over het eten in Thailand.