Ploggen: De week van Nouska 8

Daar ben ik weer na twee weken vakantie. Tijdens mijn vakantie in Portugal merkte ik dat ik deze vakantie ook wel echt even nodig had. Ik ben lekker uitgerust en bijgekomen. Ik vind mijn werk heel erg fijn en doe het met liefde, maar soms moet je even wat afstand nemen om er weer fris mee verder te gaan. Ik heb echt genoten van mijn vakantie en eigenlijk was twee weken zelfs iets te kort. Ik neem jullie in deze Plog mee op mijn laatste dagen in Portugal en wat vakantiedagen thuis. Ik hoop dat je het leuk vindt!

nouska

De eerste vakantieweek
Dit zijn vier foto's van de eerste dagen van mijn vakantie. We hebben een boottocht gemaakt langs de kust van Lagos, het dorpje waar wij verbleven. We hebben toen heel veel mooie rotsen en stranden bekeken en zijn in wat grotten geweest. Later die week hebben we ook nog een kayaktocht van drie uur gemaakt langs deze rotsen, waarbij we veel verder de grotten in gingen. Het was echt heel erg mooi om te zien.

lagos

Een aantal middagen hebben we de bijzondere strandjes van Lagos bezocht. Je ligt dan tussen de rotsen op het strand, wat een heel bijzondere sfeer geeft. Het water was een lekkere temperatuur, maar het was niet bloedheet in Portugal. Dat was eigenlijk ook wel lekker, maar het was s'avonds soms best fris. We gingen bijna iedere avond uit eten. Het was niet duur om uit eten te gaan. De meeste avonden betaalden we 30 euro voor een goed hoofdgerecht en een fles rode wijn. We hebben de meeste avonden echt heel lekker gegeten voor dat geld.

Wat mij echt een vakantiegevoel gaf, waren de huisjes en gebouwen in Portugal. Wat een leuke huisjes, deurtjes en schilderingen op de muren. Mensen verven hun huizen hier in allerlei mooie pastelkleuren. Ik vond dit heel bijzonder aan Lagos en heb ook met mijn analoge camera hier mooie foto's van gemaakt. Deze foto's moet ik nog laten ontwikkelen. Ik ben benieuwd.

Lagos

Zaterdag hebben we voetbal gekeken in Lagos met een heleboel Nederlanders en daarna zijn we gaan stappen in het stadje. Dat was heel erg gezellig en we kwamen overal ineens Nederlanders tegen, terwijl we die de hele week amper zagen. Zondag hebben we een auto gehuurd en zijn we langs de kust richting Sagres gereden. We zijn gewoon gestopt op plekken die we mooi vonden en hebben daardoor bijzondere stranden, rotsen en andere plekjes gezien. Ik had die dag wel een beetje last van mijn nieuwe slippers die wat blaren hadden achter gelaten, maar met wat pleisters en op blote voeten, ging dat prima. De armband op de foto heb ik trouwens ook in Lagos gekocht. Hij past heel mooi bij de twee ringen die ik bijna altijd draag.

lagos

Ik was trouwens samen met een van mijn beste vriendinnen. We hebben het echt onwijs leuk gehad samen. We hebben om heel veel stomme dingen gelachen, de slappe lach gehad en heel fijn ontspannen tijdens deze vakantie. Het was echt heel leuk om met haar op vakantie te zijn.

Ergens op een mooie berg, voorbij Sagres hebben we deze foto's gemaakt. Ik zat daar eerlijk gezegd niet echt mindfulness oid te doen hoor. Ik kon niet heel erg ontspannen zitten op zo'n hoge rots. Het was trouwens best wel bewolkt deze zondag, maar dat vonden wij niet erg, omdat we toch lekker met de auto rond gingen rijden.

Lagos

De rotsen en natuur van Portugal geven me echt een gevoel van vrijheid. Het is hier zo anders dan in Nederland. Eerder ben ik wel in, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Italië geweest, maar ik ben nog nooit verder dan dat geweest. Nu ik dit land heb gezien, wil ik alleen nog maar meer zien van de wereld. Wat is het indrukwekkend om zoveel bijzondere plekken te zien in slechts één land. Ik ben benieuwd wat de rest van de wereld nog te bieden heeft.

Maandag, onze laatste dag, zijn we nog even naar een strandje geweest bij Lagos. We hebben lekker op het strand gelegen, maar het waaide wel flink. Op deze foto's zie je goed hoe indrukwekkend mooi zo'n simpel strandje vlakbij het stadje is door alle rotsen en het heldere water.

lagos strand

De laatste avond zijn we uit eten gegaan bij het leukste restaurantje van Lagos, The Garden. Als je er ooit in de buurt bent, moet je daar echt heen gaan. Het is een grote tuin binnen muren waar gebarbecued wordt. Je kunt er van alles bestellen, ook vegetarisch eten. Wij hebben er op een grote loungebank gezeten, omdat er geen plek meer was aan een tafeltje. We vonden dit eigenlijk juist heel erg leuk en hebben er heel fijn gegeten. Ook heb ik hier het lekkerste toetje van de wereld, de Banoffy Jar, gegeten en hebben we cocktails gedronken bij ons eten. Er hangt een onwijs fijne sfeer in deze tuin.

The Garden Lagos

Voor degene die het nog niet wisten, ik heb deze vakantie voor het eerst gevlogen. Eerder was het er nog niet van gekomen en leek het mij eng. Het laatste jaar is dit veranderd en voel ik me eigenlijk niet meer angstig bij het idee om te gaan vliegen. Ik denk dat het meer door mijn omgeving kwam, dat ik het een onprettig idee vond om zo hoog in de lucht te hangen. Toch wilde ik heel graag meer van de wereld zien. Ik vond het vliegen wel even spannend, maar de terugreis op dinsdag helemaal niet meer. Ook op de heenreis was de spanning na het stijgen al over. Ik ga nog veel meer vliegen in mijn leven, als het aan mij ligt!

lagos

Dinsdagavond kwamen we aan in Rotterdam en werden we opgehaald door mijn vader met de auto. Knor heeft de oren van mijn hoofd gemauwd toen ik thuis kwam en was, zo te horen, heel blij dat ik er weer was. Hij had wel oppas gehad, maar alle nachtjes alleen geslapen. Ik vond het ook fijn om hem weer te knuffelen.

Woensdag heb ik eigenlijk heel weinig gedaan, behalve wasjes gedraaid en lekker uitgeslapen. Je moet toch even al die indrukken verwerken van zo'n vakantie. Het is ontspannend, maar je krijgt ook veel informatie binnen. Ik heb mijn tas uitgepakt en lekker op de bank gehangen met het Flow Vakantieboek. Ook heb ik mijn aankoopjes, zoals een tas, schaaltjes en een mok uitgepakt. Het was gelukkig allemaal nog heel toen ik het uit mijn koffer haalde. In Portugal kun je veel van dit soort sercies kopen.

plog

Donderdag ben ik naar een Mindfulness open avond geweest. Het was een introductie met mindfulness. Ik weet zelf al wat meer van mindfulness en heb al een cursus gedaan, maar dit was een fijne opfrisser. Ik deed dit in Den Haag bij mindfulpeople en vond dit een hele fijne omgeving en lerares. Zeker een aanrader. We kregen een bloem mee aan het einde, want we deden een oefening waarbij je met je ogen dicht je zintuigen moest gebruiken om het voorwerp te verkennen dat je in je handen gelegd kreeg. Een leuke oefening en een mooi aandenken. Hij ruikt ook erg lekker.

mindfulness

Vrijdag ben ik samen met mijn andere beste vriendin en haar man naar een braderie geweest in de buurt waar ik ben opgegroeid. We hadden een verjaardag en zijn daarna 'savonds naar de braderie geweest. Het was weer even leuk en net als vroeger. We hebben met zijn drieën bij mijn ouders in huis geslapen die avond. De volgende dag zijn we heel even naar de kermis geweest. We hebben ook nog geschoten, maar helaas niks gewonnen. Het was wel leuk om weer eens te doen.

broodje gezond

Ik had voor de honden van mijn ouders nog leuke touwbotten meegenomen, waar ze heel enthousaist over waren. Aan het eind van de middag ben ik naar huis gegaan en heb ik hele lekkere zalmpasta voor mezelf gemaakt. Het was heel erg lekker. Ik heb die avond in bed nog de film 'Eternal sunshine of a spotless mind' gekeken. Een mooie film.

hondenbot

Dit was mijn weekje in foto's. Een bijzonder weekje, vanwege mijn vakantie. Vandaag ben ik weer voor het eerst aan het werk. Even wennen, maar ook wel weer leuk.

Gerelateerde blogposts

Reacties

Lotje - Maandag 14 juli 2014 19:08
Geweldig Nouska.
Wat fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie. :-)

Leuk dat wij mochten delen in je geluk. Bedankt.
michelle - Maandag 14 juli 2014 19:09
Superleuke week! Jammer dat mijn vakantie niet doorgaat. Maargoed, was anders met mn ex geweest haha dus dan wacht ik liever nog even een paar maanden totdat ik zelf genoeg geld gespaard om een écht leuke vakantie te boeken ^^
melissa - Maandag 14 juli 2014 19:10
Youre so pretty!
M. - Maandag 14 juli 2014 19:23
Mooie foto's Nouska!
Fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad, maar ook leuk dat je weer terug bent :D. Vind jouw blogs, plogs etc. altijd erg leuk!
Jansje - Maandag 14 juli 2014 19:38
Ziet er gezellig uit! Leuke foto's. Zo krijg je wel weer nieuwe energie en inspiratie!
VliegjeVeerle - Maandag 14 juli 2014 19:56
Wat een onwijs leuke tas heb je gekocht!
- - Maandag 14 juli 2014 19:58
Dankjewel voor het delen Nouska! Het blijft heel leuk om te lezen (eigenlijk kijken) :)
Quirine - Maandag 14 juli 2014 20:08
Superleuk dat je ons een beetje mee hebt laten kijken in jou weekjes vakantie!
Maar we zijn ook weer blij dat je terug bent hoor! :)

Katja - Maandag 14 juli 2014 20:15
Dat klinkt als een erg leuke vakantie! Portugal lijkt me mooi. Ik vind het wel leuk dat je weer aan het werk bent bij Proud!
Ingrid - Maandag 14 juli 2014 20:29
Superleuke Plog weer Nouska, mooie foto's ,thanks for sharing. Fijn dat je zo heerlijk hebt genoten en je meer en meer wilt nu meer van de wereld zien en vliegen. Je bent altijd weer inspirerend!
Kaylee - Maandag 14 juli 2014 20:30
Klinkt als een hele leuke rustige vakantie! En wat een mooie foto's!
Wel leuk dat je weer terug bent hoor, ik vind je blogs altijd heel leuk!
En heb je toevallig nog tips tegen vliegangst? Daar heb ik ontsettend veel last van namelijk haha!
struggle4life - Maandag 14 juli 2014 20:51
Geen last van vliegangst. Wel van geldgebrek. Moooie foto"s!!
Anoniem5 - Maandag 14 juli 2014 21:11
Mooie Blog! Heel motiverend! Hoe jij geniet van het leven, dat inspireert me!
JufM - Maandag 14 juli 2014 22:24
Gave foto's => heel veel herkenbare plekjes, vooral Lagos en Sagres :-)
Fijn dat je zo hebt genoten!
Claire - Maandag 14 juli 2014 22:36
Super blog weer nouska.....en ook super inspirerend...helemaal top!!
Nikki - Maandag 14 juli 2014 22:38
Hele leuke foto's en zo leuk dat je het deelt, ik wordt er echt vrolijk van!

Ik vind het ook fijn dat je weer terug bent, ik heb je blogs toch een beetje gemist, je schrijft altijd zo mooi en leuk.
Maanmeisje - Maandag 14 juli 2014 23:15
Ik zou ook zo graag op vakantie willen... Leuk om te zien!
Eilish - Maandag 14 juli 2014 23:58
Wat word ik hier jaloers van!
Asmae - Dinsdag 15 juli 2014 06:09
Ik ben ook al in Lagos geweest. Het is daar inderdaad erg mooi en ja veel wind op het strand, precies een zandstorm! :-) Wij hebben ook de kajaktocht gemaakt via de rotsen en de strandje van Lagos. En ook hebben we gegeten in The Garden. Ik krijg heimwee als ik dit zie!
Mimosa - Dinsdag 15 juli 2014 07:47
Dapper dat je je vliegangst hebt overwonnen, Nouska. En wat leuk dat je een mindfulcursus bent gaan volgen. Zelfs als je het principe al kent kan het toch fijn zijn om zoiets in een groep te doen.

Cristina6 - Dinsdag 15 juli 2014 12:39
Wat een heerlijk weekje Nouska! Volgende keer wil ik meeeeeeeeeeeeeeeee! :-)
framboosxx - Dinsdag 15 juli 2014 14:56
Deze blogs moeten wekelijks blijven, ze blijven leuk! =)
sanne - Dinsdag 15 juli 2014 14:57
wauww prachtige foto's!
D. - Dinsdag 15 juli 2014 22:36
Super gave foto's!! Ik ben een paar jaar geleden ook naar portugal geweest! Ik verbleef redelijk in de buurt van Lagos! Ik heb daar een fort in Lagos toen ook nog bezocht. Heel leuk om te zien dat je een leuke vakantie had. Nu wil ik alleen maar liever terug haha
x - Woensdag 16 juli 2014 12:27
leuk :)
Lizz - Woensdag 16 juli 2014 13:13
Nouska, jou leven ziet er echt geweldig uit!
Tuurlijk zal dit niet zo zijn en zullen er ook mindere kanten zijn, maar ik hoop echt dat ik kan leven zoals jij leeft later ;)

xx
Klein Veertje - Woensdag 13 augustus 2014 21:36
Ziet eruit als een leuke vakantie!
Ik heb ook toevallig ook laatst die film gezien. Erg mooi inderdaad!