De lichtpuntjes van Phoi Cai 3

De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen en hierin zaten grote en kleine lichtpuntjes. In deze blog deel ik weer graag enkele lichtpuntjes met jullie. Ik vind het steeds makkelijker om dagjes weg te plannen en ik maak hier graag gebruik van, zoals jullie zullen lezen. Zo waren we voor een dagje detective in Utrecht, hebben we overnacht in Scheveningen en werd ik verwend met een mooi bosje bloemen. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden om mijn lichtpuntjes te lezen!

collage

♥ Dagje Oberhausen
Wij zijn al vaker naar CentrO in Oberhausen geweest, maar dit keer was de eerste keer dat we met Romy buiten Nederland zijn geweest. Ik keek hier ontzettend naar uit, hoewel ik het ook wel spannend vond omdat het toch even van huis is. Ze heeft zich echter super gehouden en ik kon heerlijk winkelen. Ik heb voor mezelf een sjaal, een mok, knopperrepen, toffees en voor Romy een jurkje, een zonnebril en een kussen voor op haar kamer gehaald. Daarnaast heb ik een Apfeltasche gehaald. Dit is jammer genoeg niet meer in Nederland verkrijgbaar, maar het is een warm knapperig appelgebakje. Erg lekker!

Centro

♥ Speurtocht door Utrecht
Voor de verjaardag van mijn zusje zijn we een dagje naar Utrecht geweest. Daar hebben we onder andere een speurtocht gedaan van City Goose. We kregen een dossier met uitleg en details toegestuurd om een moordzaak op te lossen. We moesten door de stad lopen, op zoek naar hints en door middel van openingstijden moesten we alibi's controleren. Uiteindelijk was het aan ons om alle puzzelstukjes bij elkaar te leggen en de moordzaak op te lossen. Het was echt heel gezellig en een bijzondere manier om de stad Utrecht op een andere manier te leren kennen. We kwamen op plekken waar we niet eerder waren geweest en stonden stil bij punten waar we normaal gesproken door zouden lopen. Het is echt een aanrader!

speurtocht

♥ Bloemetjes
Niet vaak krijg ik verrassingen van mijn man en daarom zijn ze extra bijzonder als ik ze wel krijg. Dit keer nam hij een bosje bloemen voor me mee na zijn werkdag en ik ben dol op zonnebloemen. Het doet me vaak denken aan onze vakanties vroeger. We gingen met de bus naar Spanje en onderweg reden we altijd langs velden vol met zonnebloemen. Het gaf mij meteen een vakantiegevoel en daar moet ik ook aan terugdenken als ik een zonnebloem zie.

bloemen

♥ Lunchdate met Laura
Afgelopen week heb ik een lunchdate gehad met Laura. We wonen niet bepaald dicht bij elkaar en des te meer bijzonder is het dat ze deze kant op wilde komen! We hebben fijn bijgekletst tijdens een lunch bij Arneym en heerlijk gesmuld van lekkere gebakjes.

lunch

♥ Weekendje Scheveningen
Voor het eerst sinds Romy er is, zijn we wezen overnachten. Dit keer waren we in Scheveningen omdat daar ook een vuurwerkshow was. We gingen daar tot nu toe elk jaar naartoe en ook dit jaar wilden we dit heel graag proberen met Romy. We zagen het alleen niet zo zitten om zo laat nog naar huis te rijden, dus hebben we een hotel geboekt. Uiteindelijk vond Romy het een kwartier voordat de show begon wel genoeg geweest en hebben we haar naar bed gebracht. Gelukkig konden we een groot deel vanaf ons balkon zien! Na een heerlijk ontbijtje aan strand zijn we naar huis gegaan.

Scheveningen

Met dit heerlijke weekendje achter de rug gaat mijn vakantie vandaag van start. In mijn vorige Plog vroeg ik nog om tips voor een vakantiebestemming en inmiddels hebben we besloten om voor nu wat leuke dagjes uit te plannen in de omgeving. Suggesties? Ik hoop in ieder geval dat jullie de komende tijd ook jullie lichtpuntjes zullen vinden en er veel kracht uit zullen halen!

Hebben jullie nog lichtpuntjes waar je naar uit kijkt?

Gerelateerde blogposts

Reacties

Anne - Maandag 21 augustus 2017 19:15
Binnenkort weer een paar daagjes logeren bij m'n ouders en een dag oppassen op m'n kleine neefje.
Ronja - Maandag 21 augustus 2017 20:28
Leuk Phoi Cai.
Ik ben ook zo benieuwd hoe het met Laura gaat. Ik hoop dat ze nog eens iets wilt laten weten.
britneyangel - Maandag 21 augustus 2017 21:54
leuke lichtpuntjes phoi cai! ik ga woensdagavond lekker naar de kermis met de groep, en zondag heb ik een zumbamarathon, allemaal leuk! fijne vakantie
Xirislz - Maandag 21 augustus 2017 22:56
Aah wat leuk! En inderdaad, ben heel benieuwd hoe het met Laura is!
DragonFly1991 - Dinsdag 22 augustus 2017 09:24
Zo leuk om te zien en lezen! Je inspireert me best wel.

En leuke dingen in de omgeving.. Pfoei,
Ik vind zwemmen altijd leuk met onze kleine dame. Ze had op die leeftijd een speciale zwemband waar ze in kon liggen op haar buik. Ideaal!
En wandelen in bos oid is natuurlijk altijd goed.
Honeychild - Dinsdag 22 augustus 2017 11:02
Wat wellicht leuk is, is een dagje Groningen. Als het lekker weer is kun je hier een hele leuke hofjeswandeling doen! Bij de VVV hebben ze allerlei wandelingen, en je kan gewoon lekker wandelen met de kinderwagen en tussendoor even ergens wat gaan eten of drinken als je moe bent :) Ik heb zo'n wandeling wel eens met mijn moeder en oma gedaan, en ik vond het heel leuk! En Groningen is ook een heel mooie en veelzijdige stad om te bezoeken. Andere steden die ik erg leuk vind zijn Haarlem en Arnhem, dus misschien zijn die ook leuk om eens te bezoeken? Bedankt voor de plog Phoicai, altijd erg leuk om te lezen!
Stellar - Dinsdag 22 augustus 2017 13:54
ik ben zo benieuwd hoe het met laura gaat nu en of ze het leuk heeft bij haar nieuwe werk

super leuk om je lichtpuntjes te zien, jouw blogs zijn altijd zo fijn ♥♥
Laura - Proud2bme - Dinsdag 22 augustus 2017 21:38
Wat lief dat er mensen zijn die zich afvragen hoe het met mij gaat :)... ik ben inmiddels bijna 4 maanden aan het werk bij pleegzorg (wat gaat de tijd hard!!) en ik heb het heel erg naar mijn zin. Het is enorm uitdagend en afwisselend werk en zo anders dan ik gewend was bij Proud omdat de doelgroep zo anders is en het werk inhoudelijk ook. Ik ben heel veel aan het leren en dat vind ik erg leuk. Elke dag is weer anders en ik ben enorm aan het groeien. Het is ook wel heel pittig. Het is vrij complex en je krijgt ook veel te maken met wet en regelgeving, meerdere partijen en belangen en soms heel heftige en complexe problematiek. Ik heb het enorm naar mijn zin en het gaat goed. Inmiddels ben ik net terug van een heerlijke vakantie naar de Malediven (ik was er echt even aan toe!) en nu ben ik sinds deze week weer aan het werk. Ik denk overigens ook nog geregeld terug aan mijn tijd bij Proud en vraag me dan ook altijd af hoe het met jullie zou gaan.

Liefs, Laura
Ellie-x - Zondag 24 september 2017 09:35
Fijne lichtpuntjes Phoicai!
Fijn en leuk om wat van je te horen, Laura!