Geen Angel, wel sexy

 

Sinds gisteren is de hashtag #ImNoAngel viral gegaan. De hashtag komt voort uit een lingeriecampagne voor de Cacique collectie van Lane Bryant die is ontworpen door Linda Heasley. Zij wilde niet alleen lingerie promoten met de campagne, maar ook een mooie boodschap meegeven aan vrouwen wat betreft lichaamsbeeld. Dit doet ze door middel van een video, foto's en een hashtag die aandacht vragen voor vrouwen die qua postuur niet lijken op een Victoria's Secret Angel. Deze vrouwen mogen zich volgens Linda net zo goed sexy en mooi voelen en zelfverzekerd zijn over hun lichaam.

Ze riep via social media vrouwen op om een foto van zichzelf te plaatsen met de hashtag #ImNoAngel en dat sloeg aan. Vrouwen reageerden enthousiast en vonden dat hiermee een taboe werd doorbroken. Je kunt net zo goed sexy zijn met andere vormen, dan die het schoonheidsideaal uitdraagt, is de strekking van de campagne. Kleding gaat op 'Fashion', niet om je lichaamsbouw.

Er zijn ontzettend veel vrouwen in Europa die een stuk meer vrouwelijke vormen hebben dan een gemiddeld topmodel. Linda hoop dat deze vrouwen door de campagne onthouden dat ook zij de moeite waard zijn en zichzelf mooi en aantrekkelijk mogen vinden. We zijn dit soort vrouwen misschien niet zo gewend in lingeriecampagnes, maar het is over het algemeen een realistischer beeld van vrouwen dat hiermee gegeven wordt. Je kunt volgens Linda ook met een lichaam dat niet voldoet aan het slankheidsideaal hartstikke modebewust zijn.

imnoangel

Op de website van het kledingmerk kun je de komende maand iedere week een van de modellen leren kennen door haar foto's te bekijken en een leuk, kort, maar inhoudelijk interview over hen te lezen. Zo blijft het niet bij enkel uiterlijk, maar is er meer te ontdekken over de modellen. 

Op de website van Lane Bryant staat een tekst die vrouwen uitdaagt om mee te doen aan deze challenge: ‘'Confident. Sexy. Connected. Show us what you love about YOU. Snap and share. Everywhere. Hashtag #ImNoAngel.'' Wil je meedoen, maak dan een foto van jezelf in de spiegel met de hashtag #ImNoAngels op de spiegel geschreven met lipstick en deel deze op Instagram, Twitter of Facebook. De hashtag is natuurlijk met een knipoog bedoeld richting Victoria's Secret, al kreeg VS al eerder flinker kritiek over hun 'perfecte' schoonheidsideaal over zich heen vanuit andere hoeken.

Wat vind jij van deze campagne?

Bron: Lane Bryant en Elephant Journal

 

Gerelateerde blogposts

Reacties

Liz - Dinsdag 7 april 2015 16:12
de belangrijkste boodschap van deze campagne is dat je van je lichaam mag houden, no matter what! En als je een gezonde relatie met je lichaam aangaat je lichaam als het goed is ook gezond zal worden, En dat is een heel waardevolle boodschap! voordat er berichtjes komen over een ongezond bmi promoten...
Emy - Dinsdag 7 april 2015 16:28
Super goede boodschap! En die derde vrouw lijkt wel op Doutzen :)
Andreaardbei - Dinsdag 7 april 2015 16:52
Eindelijk een keer een self-love campagne, zonder het woord plus-size... Well done! #ImNoAngel
m - Dinsdag 7 april 2015 21:26
Waarom er dan niet ook een gewoon slanke tussen staat..
levensgenieter - Dinsdag 7 april 2015 22:04
Mooie campagne! doet me altijd goed om zulke dingen te lezen :)
Mandy - Woensdag 8 april 2015 10:39
Tof! Geweldig om te lezen!

Vooral omdat ik zelf een plussizer ben die heel hard vecht voor zelfacceptatie doet dit zoooo goed!!!

Al met al.. super mooie vrouwen, sexy, knap en vol zelfvertrouwen. Respect!!!
Jessica - Woensdag 8 april 2015 11:13
Super tof!!
Echt heel fijn om te lezen!!
@m - Woensdag 8 april 2015 18:03
Omdat dit een lingeriecampagne is voor vrouwen met grotere maten. Dus grote borsten en billen ;)
Asyr Sei'Lar - Woensdag 8 april 2015 20:29
Mag ik eerlijk zijn? Ik vind het geen gezicht.

Het zal werken voor een lingeriecampagne voor vrouwen met grote maten. Het zal wellicht werken om die vrouwen een gevoel van eigen waarde te geven maar ik zelf krijg hier een dubbel gevoel bij.

Door het zo opzichtig in beeld te brengen vraag ik mij ernstig af of de "balans" niet een beetje verkeerd doorslaat de andere kant op. Als men begrijpt wat ik bedoel.

Waarom moet het .. als het gaat om lichaamsbeeld .. toch altijd getoond worden in extremen? Aan beide kanten is het geen gezicht .. mijn diepste verontschuldeginge..

---
"Man has no body distinct from his soul,
for that called body is a portion of soul,
discerned by the Five Senses,
the chief inlets of soul in this age"
--=William Blake - " The Voice of The Devil" =---
---

Mimiii - Woensdag 8 april 2015 23:03
@Asyr Sei'Lar
Ik ben het met je eens dat extremen nooit goed zijn, maar dit zijn geen extremen... Deze vrouwen zien er voor mij gewoon 'normaal' en gemiddeld uit (weliswaar 'groter' dan de meeste modellen)
En dat je zegt dat het geen gezicht is slaat echt nergens op... alle mensen zijn mooi op hun eigen manier
Mandy - Zaterdag 25 april 2015 13:58
Hele mooie campagne.... hele mooie vrouwen...

In mijn ogen zijn dit dus echt GEEN extremen...
Zoals Mimiii al zegt... normaal en gemiddeld... echt ver weg van extreem...